Selger:
Firmaopplysninger
Firmanavn: HOY.NO/ House of Yarn
Organisasjonsnummer: 911 993 503
Postadresse: Industrivegen 1, 4344 Bryne
Telefon: 51 61 22 00 (Mandag - fredag: 08:00 - 15:00)
Epost: hoy@houseofyarn.no eller vårt KONTAKTSKJEMA
Kjøper:
Kjøper er den som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.
Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt og fakturagebyr.
NB! Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.
Alle størrelsesanbefalinger for våre strikkepakker er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Prisen på våre strikkepakker gjenspeiler kun nøsteprisen og oppskrifter legges ved gratis. Antallet nøster er nøye beregnet ut fra oppgitte størrelsesmål og forutsatt at man holder den strikkefastheten som er angitt i oppskriften.
Merk at:
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis kan en slik feil være dersom et produkt ikke har noen pris.
Hos oss kan du velge mellom tre trygge og sikre betalingsmetoder:
• Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpesummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.
• Klarna Faktura med 14 dagers betalingsfrist. Velger du å betale med faktura mottar du faktura på e-post når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 14 dager.
• Klarna Delbetaling eller konto, dette ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.
Verdt å merke seg ved valg av Klarna faktura/delbetaling:
• Klarnas vilkår og betingelser
• Klarnas personvernerklæring
• Man må være fylt 18 år for å handle.
• Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.no
Hos oss kan du velge mellom 2 ulike fraktmetoder:
Gratis frakt på bestillinger over kr 650,- ved levering med PostNord
De ulike alternativene kommer opp når du er i kassen, og ved fri frakt skal dette tre inn automatisk og det vi da være synlig når du kommer til kassen
Levering med HeltHjem levert på dørmatte eller i postkasse.
Er du ikke hjemme når budet skal levere, eller hvis ikke bestillingen din får plass i postkassen, så vil den bli sendt til nærmeste PickUp point. Du vil da bli varslet om endringen via SMS.
Normal leveringstid: 1-5 virkedager fra pakken er sendt fra oss, avhengig av hvor du bor i landet.
Risikoen for varen går over på kjøper når hun, eller hennes representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.
Hos HOY.NO har du 30 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 30 dager fra da du mottok varen. Vi har gratis retur av varer forutsatt at vedlagt returlapp benyttes.
Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no.
Hvis dette ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden.
Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.com/no/kundeservice
Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.
Vi tar kun imot retur av ubrukte og uskadede varer uten merker eller lukt. For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper på. Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt.
Vi ønsker å levere pakken din så raskt som mulig, og lageret starter å behandle din ordre umiddelbart etter bestilling på hverdager. Det er derfor viktig at du melder fra så hurtig som mulig til oss på e-post hoy@houseofyrn.no hvis en bestilling skal kunne kanselleres.
Rask levering er høyt prioritert hos oss! Vi gjør vårt beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 1-5 virkedager, men det kan også være tilfeller med 6-10 virkedager før varen blir levert, avhengig av transportør og hvor du bor i landet. Vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos HOY.NO eller PostNord/ HeltHjem.
Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen.
Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Returskjema vedlegges fysisk i din bestilling.
Mangler du returskjema kan du laste det ned HER.
Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no.
Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunder.
Klarna kan kontaktes på telefon21 01 89 91eller på e-post:info@klarna.no
På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss.
Det er derfor viktig at du enten benytter returlapp som vedlegges i pakkene eller eventuelt printer ut en selv fra https://my.postnord.no/privat/return
Du velger da retur med returkode og skriver NETTRETUR med store bokstaver i returkodefeltet.
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.
Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.
Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.